بازاريابي محتوا يا كانتنت ماركتينگ روش جديدي از بازاريابي اينترنتي است كه در ميان وب مستران و بازارايابان اينترنتي بسيار محبوب و مشهور است.
معناي ديگر آن، به اشتراك گذاري و توليد محتواي موثر و با ارزش كه در ابتدا كاربران جديدي را به خود جذب مي كند و كاربران گذشته را در سايت شما نگه مي دارد و در نتيجه منجر به رشد فروش برند و محصول شما و توسعه حوزه كسب و كار شما مي شود.
در بازاريابي محتوا مي توان از محتواهاي متنوعي استفاده كرد ، براي مثال: مقالات ، اسلايدها ، فيلم ها ، تصاوير ، اينفوگرافيك ها ، يا نكات تحليلي و خبري و غيره
چرا بازاريابي محتوا بسيار مهم شده است ؟
امروزه محتواي سايت يكي از عوامل اصلي رتبه بندي سايت است و همه صاحبان سايت متوجه شده اند كه محتواي سايت يا وبلاگ هاي آنها باعث ارتقاء آنها در فضاي مجازي مي شود.
اگر به وب سايت هاي قوي و موفق نگاه كنيد ، متوجه خواهيد شد كه همه داراي محتواي پر ارزشي هستند كه اين نشان از اهميت هاي بازارايابي محتوا است.
سعي كنيد بخشي از بودجه خود را به اين حوزه اختصاص دهيد تا نتيجه بسيار خوبي به دست آوريد.
بنابراين مي دانيم كه تجارت آنلاين اهميت ويژه اي براي مفهوم بازاريابي اينترنتي دارد.
ما براي موفيقت بهتر و بيشتر بايد يك استراتژي توليد محتوا و بازاريابي خوب داشته باشيم .
سوالاتي كه بايد براي ايجاد يك استراتژي خوب از خود بپرسيد شامل :
1. محتوا را براي چه كساني ايجاد مي كنيد؟ (تنظيم مخاطبان خود)
2. محتواي شما چگونه بايد به مسائل و سوالات مخاطبان شما پاسخ دهد؟
3. بر چه اساسي محتواي شما از محتواي رقباي شما خاص تر مي شود؟
4. محتواي شما براي چه چيزي جديد است؟ براي مثال ، مي خواهيد از اينفوگرافيك يا فيلم و غيره استفاده كنيد …
5. چگونه و كجا مي خواهيد مطالب خود را به اشتراك بگذاريد؟ در كدام شبكه هاي اجتماعي؟
6. چگونه مي خواهيد محتواي سايت خود را توليد و به اشتراك بگذاريد؟
با پرسيدن اين سوالات از خود ، اكنون به چند مرحله مهم روي مي آوريم. ب
راي درك بهتر اين مراحل ، مي خواهيم مثالي را براي شما بيان كنيم: فرض كنيد مي خواهيد بازاريابي محتوا را براي يك محصول انجام دهيد.
1. شفاف سازي اهداف
اصلا چرا مي خواهيد بازاريابي محتوا انجام دهيد؟
آيا پاسخ شما به اين سوال مي تواند به شما در انتخاب نوع محتوا و كانال هايي كه مي خواهيد به اشتراك بگذاريد كمك زيادي كند؟
اولين هدف شما ايجاد اعتماد با كاربران است ، مي خواهيد آنها نام تجاري يا نام محصول شما را بيشتر ببينند تا مخاطبان بيشتر به شما اعتماد كنند و هدف نهايي شما خريد محصول از شماست.
2. در مورد بيوگرافي و شخصيت مخاطبان اطلاعات كسب كنيد
براي اينكه بدانيد مخاطبان شما از چه محتوايي خوششان مي آيد ، بايد آنها را به خوبي بشناسيد.
با تعدادي از مخاطبان مورد نظر خود صحبت كنيد و درباره علايق آنها بپرسيد ، چه چيزي آنها را جذب مي كند؟
گروه سني ، جنسيت ، شغل و سليقه آنها چيست؟
من به شما مطالعه مقاله توليد محتوا به زبان ساده را توصيه ميكنم.
3. روش و نوع محتواي خود را انتخاب كنيد.
ابتدا ليستي كامل از انواع محتواهايي كه مي توانيد استفاده كنيد به شما ارائه مي دهيم.
-محتواي ايجاد شده توسط كاربر
-اخبار تحليلي
-خلاصه كتابهاي مرتبط
-اسلايدها
-محتواي ويدئويي
-سوالات متداول
-پادكست
-اينفوگرافيك
-مصاحبه
-كتاب الكترونيكي
-آمار و نظرسنجي
-وبلاگ ها
برخي از موارد مهم كه در بازاريابي محتوا موثر هستند
1.پست هاي بلاگ
اگر انواع مختلفي از محتوا وجود داشته باشد ، هنگام صحبت از بازاريابي محتوا ، وجود يك بلاگ ضروري است.
پست هاي بلاگ خود را از اين جهت انتخاب كنيد كه مخاطبان شما پست هاي طولاني 2000 كلمه اي يا پست هاي كوتاه 1000 كلمه اي را دوست دارند و يكي از نكات مهم ديگر اين است كه وبلاگ ها در فواصل منظم نوشته شوند.
2.اينفوگرافيك
يكي از موثرترين و مقرون به صرفه ترين روشهاي توليد محتواي ويروسي و بازاريابي ويروسي است.
اينفوگرافيك عكسي است كه معمولاً بسيار طولاني است و اطلاعات زيادي را به صورت تصويري با نمودارها ارائه مي دهد.
به عنوان مثال ، مي توانيد تصاوير برخي از بهترين محصولات را در يك قاب مشاهده كنيد ، يا حتي مي توانيد سابقه محصول را در يك جدول زماني يا نمودار مشاهده كنيد ، يا مي توانيد از لوگو و پيوند مارك استفاده كنيد.
3.ويديو
حتماً توجه كرده ايد كه به اشتراك گذاري ويدئو در رسانه هاي اجتماعي 40 برابر بيشتر از محتواي ديگر است.
اگرچه توليد ويدئوها از محتواي ديگر سخت تر است ، اما قطعاً نتايج بسيار بهتري خواهيد گرفت.
بزرگترين اشتباه در بازاريابي محتوا انتخاب استراتژي اشتباه است .
به عنوان مثال ،گاهي محتوايي را به اشتراك بگذاربد ودر انتظار نتيجه دلخواه باشيد. براي موفقيت در اين راه ، بايد استراتژي درست و منسجمي داشته باشيد.
يك استراتژي عالي براي بازاريابي محتوا بهترين گزينه است .
در اغاز بايد مشتريان هدف خود را به درستي بشناسيد ، اگر سوالي را كه در بالا ذكر كرديم از خود بپرسيد ، كنترل كاملي بر بازار هدف خود خواهيد داشت.
در اين مرحله ، بر تبليغات مشتري يا شخصيت مشتري تمركز كنيد. بازديدكنندگان شما چه كساني هستند؟
چه چيزي براي آنها مفيد است و آنها به چه چيزي علاقه داررند؟ و….
در مرحله بعدي ، با استراتژي برند تجاري خود ، از مشتريان پايدار و وفادار لذت مي بريد.
يعني با ايجاد هدفي خاص براي برند خود چه خدماتي را مي خواهيد به مشتريان خود ارائه دهيد.
گام مهم ديگر اين است كه جلسات هفتگي با تيم متخصصان خود داشته باشيد.
بيش از 60 درصد تيم هايي كه جلسات هفتگي را با هم برگزار مي كنند ، و بازاريابي محتوا بسيار قوي تري نسبت به بقيه دارند.
در اين جلسات هفتگي اهداف مورد بررسي قرار مي گيرند ، اصلاحات لازم انجام مي شود و ايده ها و راه حل هاي مناسب تر مطمئناً با مشاركت جمعي بدست مي آيد ، زيرا اين نتيجه تفكر جمعي است.
يكي از مواردي كه بسياري ناديده مي گيرند و توجهي نميكنند ، برنامه ريزي منظم است.
اين يكي از اساسي ترين و مهم ترين مسائل است. اگر از برنامه خاصي پيروي كنيد ، مشتريان شما را همراهي مي كنند.
داشتن يك مقاله عالي ، يعني يك جدول زماني ثابت براي محتواي شما ، و اين يك امتياز طلايي دارد.
وقتي شروع به تهيه محتوا مي كنيد ، ممكن است آن را به عنوان مجموعه اي از پست هاي بلاگ ، كتابهاي الكترونيكي در نظر بگيريد.
ولي بايد بدانيد كه محتوا دنيايي فراتر از آن دارد.
در توليد محتوا مي توانيد كارهاي بيشتري انجام دهيد.
از انواع مختلف محتوا مانند فيلم ، پادكست ، رسانه صوتي ، تصاوير ويروسي و غيره استفاده كنيد.
مي توانيد از محتواي جذاب تري استفاده كرده و آن را در اختيار ديگران بگذاريد.
هدف از اين مقاله ارائه نكات مهمي براي موفقيت شما عزيزان در زمينه بازاريابي محتوا است و توصيه مي شود مطالب را با دقت بخوانيد و به كار ببريد.
منبع : بازاريابي محتوا
منبع 2 : لينكدين
- ۳ بازديد
- ۰ نظر